Onderwijs maken en geven zit mij in het bloed. Nadat ik in 2002 ben afgestudeerd als logopedist ben ik meteen begonnen als docent. Daarnaast heb ik mijn eigen praktijk aan huis en stuur ik een team aan van veertien mensen.
Wat mij betreft is de wereld die gaat over communicatie en gedrag, lezen en spellen continu in beweging en is het daarom belangrijk je te blijven ontwikkelen. Ik denk dat je altijd kritisch moet blijven en nooit één weg moet volgen. Juist omdat je met mensen werkt, is de vraag altijd: wat heb jij nodig van mij om te komen waar je wilt zijn?
Wat ik zelf zeer waardevol vind, is de ouder niet alleen betrekken bij de behandeling maar ook laten participeren. Ik geloof erg in het ‘shared decision making’. Daarnaast denk ik dat het ook heel relevant is in ons vakgebied om goed te kijken naar het participatieprobleem en van daaruit te werken en uit te gaan van mogelijkheden zoals we zien bij het concept van ‘positieve gezondheid’.
Voor mij verloopt een lesdag goed als we met elkaar de leerdoelen bereiken op een afwisselende manier, met een goede dosis humor. Ik houd mij bij de lessen vast aan de hiervoor ontwikkelde leeromgeving, maar ga ook graag creatief om met de theorie, afhankelijk van hoe de dag loopt en waar de studenten behoefte aan hebben. Ik gebruik bijvoorbeeld ook eigen behandelfilmpjes – natuurlijk met toestemming. Zo gaat de theorie nog meer leven en kunnen studenten de juiste koppeling maken tussen theorie en praktijk.
Werken voor Pro Education is voor mij altijd een feestje. Elke groep is weer anders en ook de groepsdynamiek is altijd verschillend. Je komt veel uiteenlopende mensen tegen met ieder een eigen verhaal en achtergrond. Juist het werken met volwassenen vind ik zeer plezierig, ze zijn vaak enorm gemotiveerd en hebben heel bewust de desbetreffende studie gekozen. Ik laat ze graag samen met mij de wereld van hun gekozen paramedische vak ontdekken. Het contact is laagdrempelig en ik probeer altijd zo open mogelijk en goed benaderbaar voor de studenten te zijn, zodat ze zich veilig voelen om met vragen bij mij aan te kloppen.